Kolm päeva Kreetal

Hetkel on käimas meie kolmas päev Kreetal aga alustan algusest. Eestist, Tallinnast, Kodust. Äratus oli meil reisihommikuks pandud kella 4.30ks. Mina olin kella 2 ajal üleval ja ei suutnud uinuda, sest koguaeg oli selline tunne, et magan sisse. Ei maganud sisse ja ka väike Mia ärkas hea tujuga ja pesi isegi hambad ilma suurema vastu punnimiseta ära. Uberi tellis Silver 5.15ks, kõik sujus. Kõik läks plaanipäraselt. Lennujaama jõudsime 25 minutit hiljem ja ka seal sujus kõik plaanipäraselt. Sain ka ühe uue asja teada. Nimelt ma arvasin, et vedelikud tohivad olla ainult selles spetsiaalses kinnitusega kotikeses aga tegelikult on ok ka tavaline kilekott. Hea teada lihtsalt.

Lennujaamas tegime Subways kiire võikuampsu. Polnud väga hea ausaltöeldes ja miks neid need võiku pildid seal üleval on kui neid valida ei saa ja peab ikka seal näitama, et seda ja teist? Tahan lihtsalt seda võikut mis seal pildil ja kõik. No ei saa, kas tahad ikka kapsaga või tomatiga?

Mia oli nii püsimatu, et kogu meie aur läks talle järele jooksmisele. Päris tüütu aga samas mõtlesin, et hea. Las jookseb, seda kindlam, et lennukis magab. Lend väljus kell 7.00. Ja nii kui lennuk mootori sisse lülitas vajus Mia magama. Lend kestis kokku 3,5 tundi, Mia magas sellest kaks maha ja teisel 1.5 tunnil oli tal väga hea tuju. Ta suhtles personaliga, teiste inimestega ja mängis oma kaasavõetud mänguasjadega. Siis kui hakkasime kohale jõudma hakkas ka Mia juba paigal passimisest väsima ja vaikselt jonnituuri ülesse tõmbama. Jonnini siiski see ei läinud, sest kohe olime uues ja huvitavas kohas, Heraklioni lennujaamas Kreetal. Lennujaam jättis väga räämas ja pisikese mulje, nagu Silver ütles, pigem nagu bussijaam. Wc oli kohutav ja pagasit ootasime kokku kuskil tunni. Lapsevankri, mille ma kartsin, et nad üldse ära kaotavad saime esimesena, kohe kui pagasilindi äärde jõudsime.

Pagasid käes, tuju hea, sammusime lennujaama ette tütarlapse juurde, kes hoidis kärs TezTouri sildikest. Ta näitas meile putka kätte kus teine tütarlaps viipas käega bussi poole number 16. Super. Ronisime bussi. Bussis Mia natukene mängis ja siis vajus uuesti magama. Magas kuni hotelli jõudmiseni, äkki kokku kuskil 30 minutit.

Hotelli, oma viie tärni hotelli, sisse astudes tuli meie juurde mees, kes pakkus külmasid, niiskeid rätikuid, et saaksime end reisiväsimusest turgutada. Ja limonaadi, nii hea oli. Jõin Silveri oma ka ära. Tema täitis tähtsaid pabereid ja tal polnud aega veel teenindust nautida. Tuppa aitas pagasi viia pagasimees. No mulle ikka istub see ette-taha teenindamine. See muidugi tekitas meis uue küsimuse, kas ja kuidas ja millal tippi jätta. No pagasipoisile andsime viieka. Siiani on tal see vist meeles, kaugelt juba lehvitab ja naeratab kui mööda minema juhtume. Kui room servicega kohvi tellisime siis jätsime ka natuke aga siis kui meie üllatuseks hotelli poolt pudel peeti ja kolm kivikõva rohelist õuna toodi ei osanud me kumbki Silveriga reageerida. No samas hea ka, sest ma juba eelnevalt kirjeldasin neid õunu ja veini.

Aga see hotell üldiselt on mega! See on suur suur hotelliala merele hästi lähedal ja koosneb hästi paljudest majakestest ning aedadest. Siin kasvab laime, apelsine, sidruneid, granaatõunu, oliive, viinamarju ja veel erinevaid meile tundmatuid taimi ja lilli. Ja kasse, siin elab 5-7 kassi, mõnikord kräunuvad nad rõdul või puu otsas, teinekord löövad sääri silitades nurru. Igal muruplatsil on päevitustoole ja pinda kuhu soovikorral oma tekk maha panna. Meie toa number on 303 ja see asub ka main restauranti ja main bari vahetus läheduses. Mis on hea ja halb korraga, sest meil on kõik hinnas pakett ja kohati tuleb tunne, et me ainult nende kahe asutuse ja mere vahel saalimegi.

Söök on siin hotellis väga maitsev. Palju taimseid valikuid, palju mereande. Proovin iga päev ka midagi Kreekapärast võtta, ükspäev proovisin kaheksajala hautist. Üldse ei meeldinud selle lõhn. Maitse oli ok aga ma ei suutnud seda lõpuni süüa, sest tõesti ei lõhnanud hästi. Kreeka salatit sõin ja kartuliputru seenekastmega ja pitsat ja nuudleid ja krevette ja ravioolisid tomati-spinati kastmes. Ausalt, ma tulen siit koju 5kg raskemana. No muidugi on siin võimalik ka tervislikult toituda, erinevad salatid, oliivid, juustud, kreeka jogurt ja puuvilja salat. No ma ideaalis toituksin neist asjadest aga jah, olen aus enda ja sinuga. Kui on võimalik valida pasta ja pitsa siis salativalik ei tundu nii ahvatlev. Ja need magustoidud. Iga päev on magusamenüüs uusi Kreekapäraseid küpsisekesi ja koogikesi, samuti juustu- ja shokolaadikoogid. Jäätised ja erinevad kreemid. Proovi siis tervislikult ja mõistlikult toituda. Lisaks hommiku, lõuna ja õhtusöögile saame kella 11st kuni 17ni basseinibaarist snäkke võtta. Oleme paaril korral ka seda luksust kasutanud. Pluss tasuta joogid. Luks elu on luks elu, pole millegi üle kurta.

Ka tänavakaubandusega käisime juba tutvumas. Hinnad on soodsad kaup on p*sk. Nagu ikka Hugo Boss, Gucci ja mucci. Miks? Ma tahan endale osta midagi aga ma ei taha osta kuradi turu Guessi. Siis veidi otsisin ja leidsin ilusa väikse käekoti, €4. Ostsin õele ka sellise. Super, hahha ja kui oleks €2 lisaks välja käinud oleks selle Guessi ikka ka saanud. Mulle lihtsalt ei jõua kohale kas neile “brändikaupadele” on tõesti nii suur turg, et ilma logota asju peab tiku ja tulega otsima. Veel panin pilgu peale ühele helesinisele linasele kleidile. Tänava alguses oli selle hinnaks €28 ja mida lõpupoole seda odavamaks läks. Mul on plaan see kleit endale homme 15 euriga soetada. Näis kas õnnestub. Samuti tahaksin emale salli osta ja mõned meened veel. Turg on siin nagu turg ikka aga ehk mitte nii agressiivne nagu Indias või Aafrika maades.

Üldiselt on Kreetast mega mulje. Soe, meresoolane, sõbralik ja pidevalt veidikese veini vines. Mida veel puhkuselt tahta? Homseks on meil plaanis spa päev ja ehk ka väike linnatiir hotellist veidi kaugemale. Näis, kas väiksele bossile ka see plaan istub.

Comments

1. Oh nii tore,et teil sujub asi. Nii tahaks Leenukese Miaga mängima tuua sinna🤗😁😁😁 loodame,et edasised päevad sujuvad veel paremini🤗