Teist aastat Tenerifele ehk meie kogemus ja vastused mulle esitatud küsimustele

Käisime teist aastat järjest Tenerifel puhkamas (ja natuke töötamas) ning kuna ma eelmisel aastal sellest postitust ei kirjutanud, siis teen nüüd sellise üldise kokkuvõtte ja veidi kahe aasta võrdluse meie pere kogemuse põhjal.

Esmalt vastan peamisele küsimusele ehk et miks me jälle Teneka kasuks otsustasime. See vastus on küllalt lihtne... otsustasime tagasi minna sellepärast, et tahtsime sooja, aga ei tahtnud liiga pikka lendu. Tahtsime palme ja eksootikat, aga enamvähem etteaimatavat ja arusaadavat Euroopalikku keskkonda ehk Tenerife on selliste soovidega ideaalne.

Planeerimine

Väga oluline on selle reisi planeerimine ja seda eriti siis, kui sinu jaoks on eesmärk võimalikult vähe raha kulutada. Tenerife lõunaosa on kallis, majutus on kallis, elu on kallis. Võrreldes eelmise aastaga veel omakorda kallim... Eelmisel aastal oli meil kõik, mis puudutab planeerimist, lappes ja me maksime majutuse ning lennu eest liiga palju... Sel aastal tegime vigade paranduse ja ostsime piletid, ning broneerisime majutuse juba septembris, saime tunduvalt parema hinnaga, aga nüüd kõigest järgemööda.

Reis ise

Eelmisel aastal olid meil lennufirmad kombineeritud ja tulime ning läksime erinevate firmadega, kokku maksime piletite eest vist isegi üle €2000. Jäime jube hilja peale, ostsime mineku ja tuleku eraldi ning tahtsime lõpuks just kindlaid kuupäevi ja ka pagasit... ja ühesõnaga mega lappes oli.

Sel aastal tegime vähe paremini, kõik lennud ostsime korraga ja saime Airbalticuga läbi riia, pagasit ei võtnud. Lendasime Tenerife Sur-i ehk lõuna pool asuvasse lennujaama. Maksime kokku ca. €1400 (€233 inimese kohta üks suund). Lennud jooksid üsna hästi, Riias pidime tund ja natuke peale mõlemal korral ootama. Lend riiga 35min, lend sealt Tenerifele 6h.

Majutus

Eelmisel aastal olime kõik kolm nädalat samas kohas (maksime ca. €2400), Adejes Aparthotel Neptunos, see oli väga ok elukoht, tuba oli suur ja köögiga. Costa Adejest (ära aja segamini Adejega üldiselt) jaluskäigu kaugusel (allamäge :D). Asukoht 8/10. Aga arvesta, et seal turismi ja elu südames sulab raha kiiremini, kui äärealadel...

Aparthotel Neptuno (Booking.com) ise oli ka ok, aga selline natuke väsinud, siiski mitte midagi hullu. Veidi pruun, aga elab üle, vajaks värskendust, aga saab hakkama... kuigi jah, liiga kallis. Bassu oli kohe territooriumil, aga seal sees jääkülm vesi... hotellil oli olemas ka sooja veega bassein, aga sinna oli lastel keelatud minna... lisaks puudus lubatud internet, aga me ostsime sim kaardi, millega tegime hotspoti ja maksime 100GB ca. €20. Samuti ei olnud seal laste mänguplatsi, mida oli ka Bookingu lehel mainitud.

Toit ja kohv Hotelli kohvikus olid allapoole igasugust arvestust (aga väga soodsalt :D) ehk kui keegi sinna satub, siis ei soovita võtta kõik hinnas või isegi mitte hommikusöögiga valikut. Me käisime ostsime poest kaerahelbeid (mis ka mingi 4x kallimad kui Eestis) ja võiku materjali ning tegime ja sõime kõik hommikusöögid toas.

Sel aastal oli meil igaks nädalaks erinev asukoht, kahes esimeses kohas olid meile väga olulised internet ja pesumasin. Mõlemas olid need lubatult ning ka olemas ja toimisid nagu peab. Kordagi ei elanud me Costa Adeje piirkonnas ja sõitsime palju bussidega.

Esimene majutus asus Callao Salvajes (Airbnb) ja oli väga ilus. Korter läbi kahe korruse, bassu kohe kaks sammu ja ookean 400m. Kohvikud, poed ka olemas, aga mitte mingit agressiivset müüki, ranna ärikaid ega sagimist-saalimist... lausa lust! Leidsin koha AirBnbst ja nädal maksis €597.

Teine majutus oli meil väga soodne, nädal maksis €343.81, aga see asus Chayofas (Airbnb) ehk sisemaal ehk mägedes. Seal oli tuulisem ja külmem... aga koht mulle meeldis. Korteriga koos saime ka bassu kasutamise õiguse, seal oli imeline vaade ja soojendus! Soojendusega bassu on meie kahe aastase kogemuse põhjal Tenerifel väga suur haruldus, pigem on vesi basseinides jäine. Chayofa on villade piirkond, 10min. autosõidu kaugusel Los Cristianosest ehk ookeanist. Kuna meil autot ei olnud, siis treenisime endale raudseid närve kasutades Tenerife ühistransporti, mis on soodne, aga mille peale ei saa mitte kunagi kindel olla. Sellest aga pikemalt allpool.

Kolmandal nädalal kolisime me tagasi Callao Salvajesse. Seekord hommikusöögiga hotelli (Booking.com). Maksime kokku €660. Hotelli fuajee super, bassuäär timm, teenindus hea, aga tuba.... tuba oli justkui reis kuuekümnendatesse. Luitunud värvilised kardinad ja voodikatted, suur pruun mööbel... vanainimese hais... esimene mulje tõmbas meil kõigil tuju veits pahaks... vähemalt oli suur rõdu ja avar vaade killukesele ookeanile. Wc-vannituba olid ka okeid. Hommikusöök oli üle ootuste hea. Eks me ka harjusime selle toaga ja hiljem see ei tundunudki enam nii hull, aga noh, pigem oleks oodanud midagi modernsemat...

Majutus sel aastal kokku: 1600.81 ja ma tavaliselt lappan kohti mõlemas, nii Bookingus, kui ka Airbnbs. Bookingus on teinekord väga head Mobile Only pakkumised, et jah, ma soovitan alati võrrelda ka sama majutuse hinda mõlemas rakenduses.

Pagas

Eelmisel aastal reisisime suure pagasiga ja tassisime nii palju mõttetut jama kaasa + ostsime liiga palju asju, sest noh, ruumi oli ja paljud asjad seal ikka tunduvalt soodsamad kui Eestis... Sel aastal me seda viga ei teinud ja igaühel oli ainult oma käsipagas. Esimesed kaks elukohta vaatasime pesupesemise võimalusega ja tegelikult oli see ka kolmandas olemas (küll €4 masinatäis).

Kaasas olid mul kolmeks nädalaks sellised asjad: pikad püksid (2), pusa (1), lühikesed püksid (2), trenni bra (2), sokid (3) (piisab 2), aluspesu (6), t-särgid (5), kleidid (2), ketsid (1), sandaalid (1), bikiinid (1), nokamüts (1), mantel (1). Lisaks ravimid, natuke kosmeetikat, juuksehari, mõned ehted, päevituskreemid, sülearvuti, laadijad, raamat (kinkisin uuele tuttavale) ja Kindle.

Kui me peaks veel ka järgmisel aastal minema (mida me vist ei tee, sest kaks korda samas kohas ikka rohkem kui küll) siis kavatsen ma ka ilma õhukese mantlita minna, sest seda tassisin niisama kaasas, kodust taksosse ja lennujaama saan südatalvel ka pusaga hakkama. Samuti pole vaja kahte paari pikki pükse... aga üldiselt oli mul hästi pakitud, sest kandsin kõike rohkem kui korra ja natuke oli ka ruumi mõne asja ostmiseks.

Toit

Tenerifel on toiduga nii nagu mujal, et võib saada väga kehva toitu, aga ka väga head... Kõik meie majutused (ka hotell) oli köögiga ja üsna tihti tegime ka ise kodus süüa. Küll selliseid lihtsamaid asju nagu pesto pasta ja võikud praemuna või avokaadoga jne. Poe ostukorv on täiesti samaväärne Eestiga ehk kallis. Odavaim poekett meie hinnangul Mercadona, kalleimad on pisikesed "keldrikad". Eelmisel aastal sai nõks odavamalt mu mälu järgi... väljas söömine oli kindlasti eelmisel aastal törts odavam...

Sel aastal parima toiduelamuse pakkunud koht: Boutique Tapas (C. la Lava, 12, 38678 Callao Salvaje)

Üldiselt tasub proovida pitsasid, mis osades kohtades tõeliselt head. Samuti mojo (mohho) kastmes kana, kanaari kartuleid (originaalis merevees keedetud), krevette... paellat ma sel korral ei söönud, sest meie peres olen ma ainus, kes mereande sööb ja paellad suht alati kahele menüüdes. Üldse igasugused tapased ehk siis jagatavad toidud on seal populaarsed. Me tellisime tavaliselt kolme peale 3-4 erinevat toitu ja siis jagasime neid omavahel.

Rannad

Randasid on Tenerife lõunaosas palju ja julgen öelda, et me käisime neist kahe aasta jooksul enamikes. Minu isiklikud lemmikud on Playa de Ajabo, mis on rahulik, hästi tumeda liivaga pisike rand ja Playa del Duque, mis on lärmakam, aga see-eest hästi ilusa vee ja merekarpidega. Surfamiseks vali Playa de las Americas. Suuremas osas randadest peab nagu kärbseid endast eemale peletama massööre, puuvilja- ja prillimüüjaid, patsipunujaid ja päevitustekkide müüjaid. Ja nad on tüütud. Ja neid on palju. Väga palju.

Turistikad

Kõige turistikamatest kohtadest käisime me sel aastal Jungle Parkis (loomaaed) ja eelmisel aastal Siam Parkis (väliveekeskus). Mõlemad väga kallid, aga minu arvates väärt. Mõlemasse soovitan minna alates kuskil 5-6 aasta vanustest lastest. Siamisse vist isegi veel hiljem... ja ole valmis, et vesi ei ole seal soe...

Kahjuks ei ole me kordagi jõudnud Teidele ehk Tenerife kõige kõrgemasse tippu ja seda selle pärast, et me ei ole raatsinud autot rentida ja buss+jala on Miale natuke veel liig. Aga tulevikus kindlasti!

Eelmisel aastal käisime ka vaalavaatlusel, hinda ma enam kuidagi ei meenuta, aga oli väga lahe ja nägime nii vaalu, kui ka delfiine.

Auto vs. buss

Üldiselt saab ilma autota seal hästi hakkama, eriti veel, kui kõndimist ka ei pelga, kuigi meie teises elukohas Chayofas oleks auto elu tunduvalt lihtsamaks teinud. Aga kui ma autorendi hindasid vaatasin, siis läks autoisu üle. Automaatkastiga autode hinnad viieks päevaks algasid €350... manuaali oleks seevastu saanud ca. €90 eest.

Meie otsustasime ilma autota hakkama saada ja saime ka. Taksoga sõitsime ka vähe, takso on Tenerifel üldiselt kallis ja üllataval kombel on Uber kallim kui tavatakso. Bolti seal ei ole. Tavataksosid saad püüda tee ääres ja väga palju on ka takso-oote jaamu, kus seisad ja kui näed taksot tulemas siis lehvitad. Tasub lehvitada kõigile, ka neile, kel plafoon ei põle. Maksta saab ka kaardiga.

Bussiga sõitsime me Tenerifel väga palju, pilet maksab ca. €1.5, kuigi me täpselt sellest hinnastamise loogikast lõpuni aru ei saanud. Sõitsime kolmekesi erinevaid kui ka samu vahemaid ja tihti maksis sama ots erineval päeval ka erineva summa. Ostes kohaliku bussikaardi saab pileti veel nõks soodsamalt, meie millegipärast seda ei teinud, vist sellepärast, et absull igasuguste selliste asjade ostmine Tenerifel võtab aega ja vaja on seista järjekorras ja oodata ja selgitada... ja veel oodata.

Busside peale aga ei saa seal eriti kindel olla. Nad sõidavad, aga keegi ei tea kuidas. Kuhu on õnneks selge. Näiteks võtab teinekord teekond, mis peaks mapsi järgi võtma aega 15min, hoopis kuni tunni... Ära üllatu, kui buss jääb tunnike hiljaks ja siis sõidab sinust mööda või tuleb hoopis 25min varem. Ära imesta, kui buss on peatuses, aga juhti ei kusagil, ära imesta, kui lähed peatusesse ja kolm sama numbriga bussi on ees ja sina vaid vali üks ja naudi sõitu. Ehk Tenerifel bussiga liigeldes peab olema aega ja valmis üllatusteks ning ootamiseks. Meil aega õnneks oli, kuigi ikka s*taks närvi ajas vahepeal.

Shopping

Kuigi leppisime sel aastal kokku, et ei osta midagi, siis päris nii see siiski ei läinud. Ok, ma olin otsustanud, et ostan endale uued Birkenstock Evad, ja need ka sain... eelmised, millest ühe suvel ära kaotasin ostsin Budapestist (2019)  ja maksin ca. €25... need (täpselt sama mudel ja värv), mis nüüd Tenekalt ostsin, maksid €50. Lisaks ostsin endale puuvillase bikerid (Eestis nendega nii tuuga, ühed Nike omad outletist leidsin, aga enamus sünteetilised), mõned maikad, bikiinid ja ühe Guessi väikse kotikese.

Riided ja jalanõud on üldiselt Tenerifel üsna soodsad, eriti, kui poes on allahindlus. Ühtegi asja me tänavakaupmeestelt ostnud ei ole, kuigi võltsingute turg on seal tugev ja nii Dior, Chanel kui muud tuntud brändid esindatud... ma ausalt ei saa aru, kuidas nad saavad nii naglalt tegutseda, ja ma ei saa aru, miks inimesed neid asju ostavad... see teeb mu tegelt kurvaks...

Aga see selleks. Kui tahad selliseid brändikaid kaupu nagu Boss, Hilfiger, Guess jne, siis soovitan poodi nimega Fund Grube. See super ka kui tahad paremat kosmeetikat jne.

Riidepood, kust ostsin bikiinid ja püksid, ka eelmisel aastal ostsin sealt mõned riideid, on Koala Bay. See on siiski küll kiirmoekett, aga mulle tundub hinna ja kvaliteedi suhe väga hea. Ilusad riided, leiab ka monomaterjalidest nagu lina ja puuvill, tehtud asju ja lisaks kui on soodukad, siis on päriselt väga odavalt saadaval asjad.

Hinnad

Nagu juba eelnevast tekstist on välja tulnud, siis hinnad on suhteliselt võrdväärsed Eestiga. Toit on kallis mõlemas, nii poes kui restos. Riiete ja muu sellisega teeb peamise vahe see, et kui seal soodukad, siis asjad päriselt ca. 70% ales...

Koopamees

Üsna palju olen saanud küsimusi, et kuidas me leidsime Tenerifel elava koopamehe ja kas ta on sama, kes oli Roaldi saates. Viimase küsimuse vastus on ei ja esimese küsimuse vastus on, et ta on mu tuttava isa, kellega tuli jutuks, et ma Tenerifele. Tal oli vaja juhuslikult isale Eestist paar asja saata ja vastutasuks asjade toomise eest kutsus isa meid endale koopasse külla. See oli mega lahe! Viie kilomeetrine matk mägedes, loodus ja banaaniistandused, lisaks saime endale vahva peretuttava, kellega loodame ka Eestis kohtuda, kui ta jälle tagasi on!

Kokkuvõtteks tahan ma öelda, et kolme nädalane puhkus perega soojas on üsna kulukas ja päris ilma säästude või heade majanduslike võimalusteta seda ära ei tee, aga selle kulud saab minimeerida ja muuta etteaimatavaks hea planeerimisega.

Ütleme nii, et kui sul õnnestub koguda piletite ja majutuse raha (ehk kokku ca. €1000 inimese kohta kuuks ajaks), neid peale passida ja soodsalt hankida, siis ma juba edasi ei kahtleks. Ookeaniääres peesitamine on tasuta, värske õhk ja soojus on tasuta, imeline päike on niisama ja merekarbid on niisama. Jah, kindlasti on vaja osta päevituskreemi ja ehk ka jäätist, aga kallist toitu poest pead sa Eestis ka ostma. Kindlasti tahaks puhkusel endale rohkem lubada, aga minu hinnangul on see reis hea tahtmise juures võimalik ka täiesti keskmiste vahenditega ära teha.

Kui sul tekkis veel küsimusi, siis vastan hea meelega ja kuulan rõõmuga ka teiste kogemust Tenerifega!